پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

معاون رئیس جمهور: مشهد می تواند قطب زیارت و گردشگری سلامت باشد

  • کد خبر: ۱۰۶۷۴۲
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
معاون رئیس جمهور: مشهد می تواند قطب زیارت و گردشگری سلامت باشد
سیدصولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: مشهد با برخورداری از توفیق هم جواری بارگاه منور رضوی می‌تواند قطب زیارت و گردشگری سلامت باشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با گذشت دو سال از شیوع کرونا، نوروز امسال مشهدالرضا (ع) دوباره میزبان قدوم زائران بارگاه رضوی بود و بنا به گواه آمار و شواهد، این میزبانی همانند گذشته موفق و با رضایت زائر و مجاور همراه بود.

در همین راستا معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: مشهد با برخورداری از توفیق هم جواری بارگاه منور رضوی می‌تواند قطب زیارت و گردشگری سلامت باشد و در صورتی که به مقوله زیارت در آن از ابعاد مختلف نگریسته شود، قطعا این شهر به عنوان ام القرای جهان اسلام اثرات معنوی خود را خواهد گذاشت.

به گزارش ایرنا، سیدصولت مرتضوی در مراسم قدردانی از دست اندرکاران ستاد خدمات سفر خراسان رضوی افزود: موضوع زیارت از ابعاد مختلف در کشور حائز اهمیت است. در سند چشم انداز توسعه کشور رسیدن به عدد ۲۰میلیون گردشگر خارجی در استان هدف گذاری شده است که یکی از مقاصد مهم سفر این گردشگران می‌تواند مشهد باشد.

میزبانی از ۸.۵ میلیون زائر نوروزی

وی اظهار کرد: نوروز امسال متفاوت از نوروز سال‌های گذشته بود. ۸.۵ میلیون زائر در نوروز امسال به مشهد سفر کردند و این بدان معناست که به ازای یک نفر از جمعیت مشهد ۲.۵ نفر زائر در نوروز امسال وارد مشهد شده و هر شهروند مشهدی میزبان ۲.۵ نفر زائر بوده است.

مرتضوی در ادامه با اشاره به نام گذاری روز قدس توسط بنیان گذار جمهوری اسلامی افزود: آن روزی که امام راحل (ع) روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نام گذاری کردند، شاید خیلی از ما به این باور نرسیده بودیم که فریاد مظلومیت قدس شریف به سان سوتکی در گوش خمود نابخردان دمیده می‌شود و خواب خفتگان را آشفته و آشفته‌تر می‌سازد.

خدمات رسانی شهروندان به زائران امام رضا (ع) سامان دهی می‌شود

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: درصدد سامان دهی شهروندانی هستیم که مایل به خدمت رسانی به زائران به ویژه در بخش اسکان هستند تا بتوان از طریق این سامان دهی، خدمات بهتری به زائران ارائه داد.

یعقوبعلی نظری با تأکید بر اهمیت موضوع تأمین اسکان زائران در مشهد افزود: توان اقامت رسمی در خراسان رضوی ۱۱۸ هزار نفر است؛ لذا باید برای اسکان باقی زائران تدابیر لازم اتخاذ می‌شد که مردم مشهد همه زائرپذیر بودند و وظیفه خود را به درستی انجام دادند.

وی اسکان اضطراری برای زائر را بسیار مهم دانست و گفت: مدارس، حسینیه ها، مساجد و سالن‌های ورزشی باید در طول سال آماده پذیرش زائر باشند که ستاد خدمات سفر خراسان رضوی درصدد سامان دهی این مراکز اقامتی برای اسکان اضطراری زائران است.

استاندار خراسان رضوی گفت: هر چه برای زائران و مجاوران امام رضا (ع) فعالیت کنیم، باز هم حق را ادا نکرده ایم و به آنان بدهکاریم، هیچ وقت نمی‌توان ادعا کرد که تکلیف خدمت رسانی به زائران و مجاوران آن حضرت (ع) به طو رکامل انجام شده باشد و همیشه بدهکار آن حضرت (ع) خواهیم بود و نخواهیم توانست در شأن ایشان خدمات رسانی را انجام دهیم.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: از ۱۰ اسفندماه تا ۱۴ فروردین ماه امسال ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زائر به استان سفر کردند که این رقم در مقایسه با نوروز سال ۱۳۹۸ که ۷ میلیون و ۴۰۰هزار نفر بود، از افزایش ۱۴ درصدی برخوردار است.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد افزود: حمل و نقل زائران در نوروز امسال نسبت به نوروز سال ۱۳۹۸ در ناوگان هوایی ۶۱ درصد، ناوگان ریلی ۶۴ درصد، ناوگان جاده‌ای (اتوبوس) ۳-درصد و در خودرو‌های شخصی ۱۲ درصد افزایش داشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->